úterý 4. listopadu 2014

Malá radost z cest: Calvados Pays D´Auge Réserve – Famille Dupont

Z dovolené ve Francii jsem si přivezl jedno malé rozčarování. V žádné vinotéce, a prošli jsme jich opravdu dost, jsme nenarazili na větší nabídku koňaků. Všude měli francouzskou klasiku a pouze v jednom obchodě s delikatesami prodávali značku Leyrat. Regály byly plné spíš whisky, rumu nebo ginu. Zvláštní zkušenost. Předpokládal jsem, že oblast Nice, hojně navštěvovaná Rusy a Číňany, bude v tomhle ohledu „výživnější“. 

Abych si něco dobrého přece jen odvezl, koupil jsem v jedné vinotéce calvados. Vybral jsem Calvados Pays D´Auge Réserve – Famille Dupont.

Jak se Calvados Pays D´Auge Réserve vyrábí?

Jablka jsou namíchána v přesném poměru (podíl sladkých, hořkých i kyselých odrůd), rozdrcena a vymačkána. Šťáva následně fermentuje a po šesti měsících je dvakrát destilována. Následně pálenka zraje minimálně čtyři roky v dubových sudech o objemu 400 litrů. 


Poznámka z ochutnávky Calvados Pays D´Auge Réserve 

Barva: světlejší jantarová
Vůně: aroma čerstvě natrhaných zelených jablek
Chuť: šťavnatá zelená jablka, lehce nahořklá, tóny máty

Experiment

Francouzský calvados mě inspiroval k malému experimentu. K narozeninám jsem dostal pět litrů slovenské „jablčkovice“, která je poněkud drsnější. Koupím od českého bednáře dubový vypalovaný soudek a zkusím darovanou pálenku v sudu „stařit“. Uvidíme, jaký bude výsledek za nějakých pět či více let. Snad se to povede. 





Žádné komentáře:

Okomentovat