středa 7. května 2014

Geniální kombinace – jehněčí a Barón de Ley Varietal Maturano

Veronika si asi musí myslet, že jsem občas nebezpečný. Především když se sám pohybuju v místech s masem, vínem a jinými dobrotami. Při poslední návštěvě řeznictví jsem neodolal a nakoupil k masu také jehněčí žebírka. Jehněčí žebra jsem předtím nikdy nepekl.

Naštěstí se z přípravy žeber vyklubala jedna z nejjednodušších večeří, kterou jsem snad kdy připravoval. Žebra totiž stačí zbavit přebytečného tuku, naporcovat na kusy, opepřit, osolit, posypat rozmarýnem a strčit na cca hodinu do trouby. Do pekáče se ještě přidává trochu másla a vody. Pokud nejste opravdu líní, můžete žebra občas obrátit.

Celý recept najdete třeba zde.

Druhou šťastnou náhodou bylo, že jsem opět zabloudil do oblíbené vinotéky na Smíchově a vybral víno Barón de Ley Varietal Maturano. Maturana je tradiční odrůda z Rioja, kterou prakticky zlikvidovala mšička révokaz. Víno má intenzivní vůni s tóny tmavého ovoce, ostružin, kávy, čokolády a tabáku. Chuť je silná a velmi dlouhá. Víno se hodí právě k jehněčímu masu.

Obě „ingredience“ – lehce aromatické jehněčí maso, resp. tuk z něj a silnější červené víno s vyšší tříslovinou se skvěle doplňují. Zajímavé je, že vlastně kombinujete „odpadní“ levnou surovinu s vínem z vyšší kategorie. Výsledek je ovšem báječný.

Pokud chcete udělat třeba své drahé polovičce radost skvělou večeří, tak tohle je správná cesta. Ani na mě se Veronika nezlobila, že poměrně nesystematicky a impulzivně nakupuju vše, co se mně pozdává.

Dobrou chuť!

Související články






Žádné komentáře:

Okomentovat