čtvrtek 29. května 2014

Tip na skvělou večeři: „belgická“ hospoda Bruxx


Steaky, burgery, filety nebo kachní prsíčka. Musím se přiznat, že jsem poslední dobou přejedený masem a byl jsem rád, že Veronika naplánovala večeři v „belgické“ hospodě Bruxx. Poměrně nový podnik v belgickém stylu najdete na náměstí Míru a rovnou upozorňuji, že je lepší udělat si rezervaci. 

Jak jsem již dříve psal, rádi doma vaříme slávky a podobné potvory, takže jsme se rozhodli pro tematický večer „s ulitami“. Jsou to všechno lehká jídla a člověk pak ze sebe má lepší pocit. 

Předkrm

Na začátek jsme objednali šneky vařené v hovězím vývaru se zeleninou a bylinkami, zapečené s česnekovo-oříškovým máslem s petrželí a šalotkou. Dobrý trik nám prozradil číšník – maso je lepší vytáhnout z ulity a chvíli „marinovat“ v rozpuštěném másle v misce. Šneci chutnali skvěle a já si dal bojový úkol, že se je naučím připravovat i doma. Těšte se, návštěvníci!

Foto z webu Bruxx.cz


Hlavní jídlo

Jako hlavní chod jsme si dali slávky na pivu Hoegaarden white se slaninou (mušle připravené s pivem Hoegaarden white, uzenou slaninou, česnekem, cibulí, bobkovým listem, řapíkatým celerem a petrželí). Slávky chutnaly stejně, jako když je vaříme doma, což bylo příjemné zjištění. Ke slávkám jsme si ještě objednali dozlatova smažené hranolky s domácí tatarkou. Jedna porce slávek o 800 gramech a hranolek bohatě stačila pro oba.

Foto z webu Bruxx.cz
Závěr hodování

Slanou tečkou na konec byly čerstvé ústřice (Les Fines de Claires des Marennes Oleron). Ty jsem zkusil ovšem jen já. Veronika si dala z bezpečnostních důvodů „opáčko“ – tj. jednu porci zapečených šneků.

Foto z webu Bruxx.cz
K jídlu jsme popíjeli české, ale hlavně belgické pivní speciály. Leffe Bruin, Kasteel Rouge, Hoegaarden Rose, Augustijn Blonde, Bruxx, díky čemuž jsem měl na konci lehký pocit, že za chvíli začnu mluvit belgicky. To je snad jediné riziko této hospody. Českého pivaře můžou pivní speciály zaskočit a poměrně rychle uzemnit. Opatrnost je na místě.

Do Bruxx někdy zajděte. Určitě si pochutnáte. Personál je ochotný, profesionální. Možná někdy až moc žoviální, ale to záleží na povaze hosta. Překvapí i poměrně příznivé ceny. 
Myslím, že by i protivný a náročný Belgičan Hercule Poirot řekl: „C´est magnifique“.

Mrkněte na www.bruxx.cz.



Žádné komentáře:

Okomentovat