středa 21. května 2014

Kachní prsíčko na pepři a víno Selection Hort France 2011

Být na nemocenské má řadu výhod. Člověk může po letech sjet všechny díly Hříšných lidí města pražského, smutně koukat na vinotéku, celé dny čekat na úřední kontrolu a hlavně si dopřát jídlo podle svého gusta.

Byl jsem proto rád, když jsem v poloprázdné ledničce objevil kachní prsa od Sváčků. Další suroviny jsem bohužel nikde nenašel, takže jsem se rozhodl pro rychlovku – kachní prso na pánvi s pepřem a solí. Takhle jednoduše je to stejně nejvíc „k sežrání”.

Jak na to?

  1. Vytáhneme kachní prso z vakuovaného sáčku. Odstraníme případné nečistoty.
  2. Nařízneme kůži na čtverečky.
  3. Lehce opepříme a jen lehce zakápneme olejem.
  4. Rozpálíme pánev a zároveň troubu s pekáčem.
  5. Prso dáme kůží na pánev. Opékáme 3 minuty.
  6. Následně prso obrátíme a opékáme další 3 minuty.
  7. Až je maso dozlatova opečené, vložíme do ho pekáčku a dáme do trouby.
  8. Pečeme dalších 10 minut.
  9. Maso vyjmeme, necháme okapat přebytečný tuk a s radostí pojídáme. 
  10. Jako přílohu doporučuji lehký zeleninový salát.
Jak vidíte, je to raz dva (dvacet minut všehovšudy). Upečené prsíčko bylo báječné. Měkké maso se uvnitř nadšeně růžovělo a po skousnutí tuk a šťáva roznášely chuť po celých ústech. Prostě báječné.







A co si dát ke kachně? Kdybych se neládoval antibiotiky, jak kuře z velkochovu, zcela jistě bych si dal trochu červeného vína. Při letmé kontrole vinotéky jsem našel láhev od Horta –  konkrétně Selection HF 2011. Ani si nedokážete představit, jak mě štvalo, že ho nemůžu otevřít. 

Zajímavostí je, že pan Hort je český vinař, který se ale rozhodl červená vína vyrábět právě ve Francii, kde jsou pro to lepší podmínky. Na Moravě ve sklepě mám několik jeho lahví k archivaci.


Žádné komentáře:

Okomentovat