pondělí 14. dubna 2014

Jak jsem se pustil do chobotnice

Rád nakupuji ryby ve stánku v ulici Komunardů v Holešovicích. Většinou beru ryby, někdy slávky, ale zatím jsem neměl odvahu pustit se do chobotnic, které tam občas mají. Minulý týden jsem se u stánku zastavil, zvědavě koukal na ty pěkné chobotničky, až i paní prodavačka vycítila, že mě na ně tentokrát ukecá. 




Podařilo se jí to tím, že mi vysvětlila, jak se taková chobotnice připravuje. Bariéra zmizela a já tak mohl zvesela utrácet. Chobotnici totiž nejde hodit jako rybu na gril a jednoduše opékat. Doporučení prodavačky ale bylo poměrně jednoduché a vypadá takto:  

vezměte velký hrnec a přiveďte do varu vodu,
pomalu do vroucí vody ponořte chobotnice,
vařte 10 minut,
následně vypněte plyn/elektřinu,
nechte minimálně 30 minut chobotnice „koupat” ve vodě (můžete ale i hodinu).



Maso chobotnice díky tomu pěkně změkne. Po vytažení z hrnce odstraňte zobák chobotnice a nakrájejte, jak potřebujete. Já jsem ji naporcoval na větší kousky a ještě ji dopekl na pánvi. Upravit ji ale můžete třeba na grilu nebo použít v salátu nebo těstovinách.

Ke grilované chobotnici pak stačí udělat malý salát, otevřít dobré bílé víno (např. ryzlink) a máte geniální večeři. Dobrou chuť!



Žádné komentáře:

Okomentovat